28 Aralık 2012 Cuma

PEYNİRLİ ÜÇGEN MİLFÖYLER








Bu milföyler başka efendim, şipşak hazırlanıyor 15 dakikada pişiyor, ama benimkilerin lezzeti başka bir yerden geliyor. Yapılış aşamasından fırına verilene kadar canım oğlum Ergin'imin katkıları var, sabırla annesini seyretti ve ödül olarak kendilerine en son görevi verdim. O minicik tombiş elleriyle böreklerin üzerine yumurta sarılarını sürdü , öyle bir itina ile yaptıki bu işi görmeliydiniz :) ve çörek otu ile susamları serpiştirdi, inanın her zamankinden çok daha lezzetliydi :)) Daha öncede söylemiştim mutfakta bana yardımcı olmayı istediği zamanlar hayır demiyorum ortalığı batırsada ancak bu şekilde bir şeyler öğrenebilir değil mi? İleride de hayır duası alırım, herşeyi hazır beklemez sevdiğine mutfakta, evde her zaman her işte yardımcı olur :)) Eskidenmiş yemek, ev işi v.s. sadece kadınlara ait diye şimdi kadınlar geçimin neredeyse yarısını belkide daha fazlasını karşılayacak şekilde çalışıyorlar e beylerde evde bir işin ucundan tutmuş çokmu !!! Dimi ama :))


Nasıl yaptığımızı da kısaca aktarayım. 8 adet kare milföy çözündükten sonra içerisine beyaz peynir ve maydanozdan hazırladdığım harcı koyarak üçgen şekilde kapattım. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine koydum ve canım Ergin'im itinayla üzerine yumurta sarısı sürüp, çörekotu ve susamları da serpiştirdikten sonra 180 derece fırında yaklaşık 15-20 dakika pişirdik ve afiyetle yedik :)) Sizlere de afiyet olsun efendim :))


BON APPETİT...


0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Sonbahar Tatlar / Blog Tasarımı