18 Şubat 2013 Pazartesi

MUZLU KEK





Merhabalar , 

Bir aydan fazla zaman olmuş yazmayalı, ama inanın vakitsizlikten, hastalıklardan, kurslardan, işten, güçten zaman ayırabilmek çok mümkün olmuyor, hemen öyle tarifi yazayım fotosunu basayım olsun bitsin de demek istemiyorum. Sizlerle sohbet etmek paylaşımda bulunmak insanın yorgunluğunu alıyor üzerinden.Bloggerleri faceden takip edebilmem daha kolay ama zaman ayırıp bloglarını da dolaşıyorum vakit varsa yorumda bırakmak en büyük zevkim.
Geçen ay fotoğrafçılık kursum bittikten sonra internette sörf yaparken yemek fotoğrafçılığı workshop haberini gördüm ve hemen kaydoldum :)) Sofra dergisinin fotoğraf editörü Erkin Ön ve La Cucina Italiana dergisinin fotoğraf editörü Mehmet Ateş gibi değerli bu işe yıllarını vermiş kişilerden bu eğitimi aldım ve kendimi çok şanslı sayıyorum, buradan kendilerine bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. En büyük merakım dergilerde kitaplarda gördüğümüz o güzelim, al beni ye diyen fotoğrafların nasıl çekildiğini öğrendim ve bu iş bayağı meşakkatli imiş aslında yer, zaman, ekipman çok önemli , inşallah yakın zamanda kafamdaki planlar tıkır tıkır işlerse ekipmanları hazırlayabilirsem yerimide hazırlarsam burada yaptıklarımı daha güzel fotoğraflayıp sizlere o şekilde sunmak isterim.





MUZLU KEK

Malzemeler:

  • 2 adet yumurta
  • 1 bardak toz şeker
  • 1/2 bardak süt
  • 1/2 bardak sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya 
  • 2 adet muz (ezilmiş)
  • Ceviz 
  • Aldığı kadar un
Yapılışı:

Yumurta ve toz şekeri homojen kıvama gelene dek mikserde çırpın. İçerisine sıvıyağı ve sütü ekleyin. Tekrar çırpın. Elenmiş un , kabartma tozu, vanilyayı da ekleyerek kek hamuru akışkan bir kıvama gelene dek çırpın.Unun miktarı takriben 2,5 - 3 bardak olacak. Ezilmil muzları ve dövülmüş cevizleride katıp son kez çırpın. Yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına dökün. Önceden ısıtılmış 160 derece fırında yaklaşık 40 - 50 dakika pişirin. Pişip pişmediğini kürdan testiyle kontrol edin. Afiyet olsun.



  BON APPETİT....


4 yorum:

  1. sevdim ben muzlu keki
    ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim, afiyet olsun. Bunca yıldır kek yaparım ama ilk defa muzlu denedim evdekilerde beğendi :)

    YanıtlaSil
  3. ye ye off deme :) kuzunuda öp benim için

    YanıtlaSil

Special design for Sonbahar Tatlar / Blog Tasarımı