17 Temmuz 2014 Perşembe

ZEYTİNLİ POĞAÇA




Bugün de biraz tuzlulardan yana gideyim :) Canım oğlum Ergin'imin  tercihleri benim aksine tatlı değil tuzlulardan yana oluyor.Şimdi sizlere aktaracağım tarif Lezzet dergisinin Ağustos 2011 sayısından yani 3 yıl öncesinden. Dergiye sahip olanların sayfayı karıştırdığını duyar gibi oluyorum. Öyle geniş bir arşivim var ki artık evde koyacak yer bulamıyorum. Dergileri biriktirmeye başladığım yıl 1996 evet yanlış duymadınız tam 18 yıldır atmaya kıyamadım dergi, kitap, elle tuttuğum deftere yazılmış tarifler, gazetelerden kesilmiş küpürler........ bu liste uzayıp gider. En çok neye sahip olmak isterdiniz deseler kooooocamaaaaan bir kütüphane isterdim herhalde bütün hepsini arşivleyerek yerleştirmek :) Benim de tutkum bu ve diğer kitaplarım onları hiçbir zaman atmaya kıyamayacağım. Oğluma güzel bir miras umarım O da benim gibi okumayı sever, şimdilik öyle görünüyor ama... 
Bu arada ikinci yapışımda cevizli de denedim o da harika oluyor, tavsiye ederim ;)

ZEYTİNLİ POĞAÇA




Malzemeler:

1 su bardağı ılık süt
1/2 paket yaş maya
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
100 gr eritilmiş tereyağı
Aldığı kadar un
2/3 su bardağı zeytin (çekirdekleri çıkarılmış, küçük doğranmış)

Üzeri İçin:

1 yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı ayçiçek yağı
Susam

Yapılışı:

Yaş mayayı ılık ütün içinde eriyene dek karıştırın.
Şeker, tuz ve tereyağını ekleyin.
Unu azar azar ekleyip, ele yapışmayan, yumuşak bir hamur yoğurun.
Üzerini örtüp 1 saat mayalanmaya bırakın.
Hamura zeytinleri ekleyip, karıştırın, küçük parçalar koparıp elde yuvarlayarak şekil verin ve tepsiye dizin.
15 dk. bu şekilde bekletin.
Yumurta sarısına ayçiçek yağını ekleyip hamurların üzerine sürün.
Üzerlerine de susam serpiştirin.
180 derece ısıtılmış fırında pişirin. 
Ve sıcacık servis yapın :)

                                                  


                                    Veee işte orijinal tarif ve fotoğrafı.






BON APPETİT...


2 yorum:

  1. Ben artık tarif biriktirmeyi bıraktım. İnternetsiz kalıverirsem ne olacak diye de düşünmüyor da değilim.
    Ellerinize sağlık, zeytinli lezzetlere bayılan oğlum çok sevecek bu tarifi.

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun, eminim beğenir zeytini seviyorsa😊 farkli bir lezzet veriyor hamurislerine zeytin.sicacikken çok güzel oluyor. Ben tarifleri biriktirmeyi bırakamadim. Elektronik hicbirsey bana güven vermiyor bir anda yok olabiliyor oğlumun bebeklik fotolarinin cogunu öyle kaybettim😞 o nedenle de atmaya kiyamiyorum 😉 sevgiler...

    YanıtlaSil

Special design for Sonbahar Tatlar / Blog Tasarımı