4 Ekim 2010 Pazartesi

HAVUÇLU KEK


Merhaba,

Hafta sonu sesim çıkmadı diye sizler için birşey hazırlamadım zannetmeyin. Birazdan tarifini vereceğim Havuçlu Kek geçen hafta içinde bahsetmiş olduğum Beyaz Unsuz Şekersiz Hamur İşleri adlı kitaptan aldım. Tarifi aynen uyguladım ve sandığımdan çok güzel bir sonuç aldım ve yiyen herkes çok beğendi. Bir diğer tarifim pazar kahvaltısı için yaptığım tatlı çöreklerdi ama yenilip bittiği için :) fotoğraflayamadım, bir dahaki sefere inşaallah. Tarifte var olan doğal kaya tuzunu kullanamadım çünkü alışverişe çıktığımda almayı unutmuşum, onun dışında tarifi aynen uyguladım. Beğeneceğinizi umuyorum. Umarım yapma fırsatınız olur ve yorumlarınızı benimle paylaşırsınız. Şimdiden afiyet olsun herkese.. İyi haftalar :)



Malzemeler:


  • yaklaşık 2 su bardağı tam buğday unu

  • 1 tatlı kaşığı karbonat

  • 1 tatlı kaşığı tarçın

  • 1/2 tatlı kaşığı toz karanfil

  • bir tutam muskat rendesi

  • 1/2 çay kaşığı doğal kaya tuzu

  • 3 su bardağı ( 4-5 adetten ) havuç rendesi

  • 1 su bardağı dövülmüş ceviz

  • 2 çorba kaşığı yoğurt

  • 4 yumurta ( oda sıcaklığında )

  • 1,5 çay bardağı zeytinyağı

  • 1 su bardağı pekmez

Yapılışı :



  • Yaklaşık 30 cm. çapında bir kek kalıbının tabanını yağlayıp unlayın ve bir kenarda bekletin. Fırınınızı 160 (turbo 140) derecede ısıtın. Un ve karbonatı eleyerek bir kaba alın. Elekte kalan kepeği de unun içine ilave edin. Baharatı ve tuzu ekleyip güzelce karıştırın.

  • Havuç rendesi, ceviz ve yoğurdu ayrı bir kabın içinde bekletin.

  • Yumurtaları iyice kabarıncaya kadar, yaklaşık 10 dakika çırpın. Zeytinyağı ve pekmezi ekleyip tekrar güzelce karıştırın. Yumurtalı karışımın içine önce unlu, sonra da havuçlu karışımları ilave edin. Tüm malzeme birbiri ile harmanlanana kadar tahta kaşıkla karıştırın.

  • Önceden hazırladığınız kalıba döküp üzerini düzeltin. Sıcak fırının alttan ikinci rafında yaklaşık 1 saat pişirin. Kekin ortasına batırdığınız kürdan temiz olarak çıkmalı.

  • Piştikten sonra 10 dakika kalıbının içinde dinlendirin. Bir bıçak yardımıyla keki kalıbın kenarlarından kurtarın ve tersyüz edin. Tekrar düz yüzüne çevirip tel ızgara üzerinde soğumaya bırakın.

BON APPETİT...





10 yorum:

  1. Sicacik haliyle olsa da yesek keske. ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. ♥ Olá, amiga!
    Passei para conhecer seu cantinho!... amei!!!
    Lindo, criativo, nutritivo e saboroso!!!♥♥
    Você é muito talentosa... parabéns!!!
    ♥♥ Boa semana!
    Beijinhos.
    ♥ Itabira
    Brasil ♥♥

    YanıtlaSil
  3. Bayram Kombesi; Teşekkür ederim, fotoğraftaki bitti ama size sıcacık yeniden yaparım :)

    Magia da Ines ; Gracias Magia

    YanıtlaSil
  4. havuca ve havuçla olan herşeye bayılırım ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. Pekmez kullanılan bir tarif almak iyi oldu. Böyle güzel görünecekse ben de yapacağım.

    YanıtlaSil
  6. Mine Hanım ; teşekkürler, afiyet olsun. Oğlumada gönül rahatlığı ile yediriyorum.

    Sarkaç ; teşekkür ederim gerçekten :) böyle görünüyor dilim fotoğrafı da vardı ama net çıkmadığı için koymadım tekrar yapınca dilim fotoğrafınıda ekleyeceğim, içinide görürsünüz.afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  7. Kek harika gözüküyor,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Afiyet olsun.. Emin olun tadıda kendi gibi güzel :)

    YanıtlaSil
  9. dün misafirlerim için yaptım havuçlu keki oldukça lezzetliydi sizin malzemelrinizle de eminim çok güzel olmuştur ellerinize sağlık sevgiler.........

    YanıtlaSil
  10. teşekkürler evet değişik bir lezzet oluyor ama sonuçta yemesi güzel :)

    YanıtlaSil

Special design for Sonbahar Tatlar / Blog Tasarımı