13 Ocak 2011 Perşembe

ZENCEFİLLİ KEK




Yine mi dediğinizi duyar gibiyim :)) Ama evet yine yine.... Ne yapayım kekleri çoook seviyorum, severek yapıyorum, severek yiyorum :)) yediriyorum..... Yarın arkadaşlarım gelecek yarın yine yapacağım mesela :))




Malzemeler :

  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 3/4 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tepeleme toz zencefil
  • 1 çay bardağı damla çikolata
  • 3 su bardağı un

Yapılışı:
  1. Her zaman olduğu gibi tüm malzemeler oda sıcaklığına getirilmiş olmalı.
  2. Öncelikle yumurta ile toz şekeri karıştırma kabına alın ve homojen olana dek çırpın.
  3. Ardından süt ve sıvıyağı ekleyin tekrar çırpın.
  4. Un, kabartma tozu, toz zencefili ekleyip tekrar çırpın ve en son damla çikolataları da ekleyerek karıştırdıktan sonra yağlanmış kek kalıbına dökün ve önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 45 - 55 dakika pişirin.



ZENCEFİL'İN FAYDALARI  : 
  • İştah açıcıdır,
  • Antiseptik özelliği kanın temiz kalmasını sağlar,
  • Mideyi düzenler,
  • Mide bulantılarını giderir,
  • Mide ağrılarında ve hazımsızlıkta iyi bir seçimdir,
  • Bağırsaklarda biriken ve atılamayan gazların kolaylıkla atılmasını sağlar(colic),
  • Solunum yollarını açar,
  • Kanın yapısını daha akışkan hale getirir(ki bu kalbin daha rahat çalışması demektir)
  • Vücutta sıcaklık ve terleme meydana getirir.
  • Zencefil gerçekten iyi bir antioksidandır(oksitleri temizler dışarıya atılmasına yardımcı olur)
  • Kalp ritminin düzene girmesini sağlar,
  • Özellikle romatizmal rahatsızlıklarda kullanılmaktadır.
  • Baş ağrılarını giderici özelliği vardır,
  • Uykuyu rahatlatır,
  • Kandaki kollesterolü düşürür.






                     BON APPETİT...


8 yorum:

  1. nefis olmuş,ben de zencefilli denemek istiyordum ama ne kadar zencefil konacağını bilmiyordum.tarifin çok iyi oldu.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Lezzet Sarayı teşekkür ederim, afiyet olsun , gerçekten hafif ve leziz oldu ..

    Nazmiye Hanım çok teşekkürler, afiyet olsun...

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Bizim evde de kek çok sevilir. Ben de özellikle severim. Zencefilin de özel lezzetini seviyorum. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler hem hem lezzetli şeyler yiyip hemde bunların besin değerlerinden ve yararlarından faydalanabiliyoruz, yani her zaman herşey kilo aldırmıyor :)

    YanıtlaSil
  5. Annem de her zaman yukarıdaki faydalarından dolayı bana zencefili önerir . fakat denemedim. kekinizi görünce hemen denemem gerektiğini düşündüm. ellerinize sağlık. sağlık ve sevgi dolu bir kek olmuş.

    YanıtlaSil
  6. kek kokusu olan evde huzur olurmuş. ben de keksevenlerdenim. hergün yesem bıkmam. zencefilli hiç denemdim. ama ölçü olarak ne kadar kullanılacağını bilmediğimden. bu akşam eve gider gitmez yapacağım. tarif için tşk.

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim Seda evet kekte sıklıkla kullanırım ama kurabiyeyede çok güzel oluyor en kısa zamanda yapmak istiyorum yapınca yayınlarım, afiyet olsun...


    Küçük mucizem çok haklısın hergün yapsam da bıkmam :) ama daha keskin tat almak istersen miktarını arttırabilirsin..

    YanıtlaSil

Special design for Sonbahar Tatlar / Blog Tasarımı