10 Aralık 2010 Cuma

PERİŞAN KURABİYE :)


Merhaba,
Canım nicedir kurabiye istiyordu.. Ne yapsaaam, ne yapsam diye düşündüüm ve uzun zamandır yapmadığım tadını çok beğendiğim Perişan Kurabiye'yi yapmaya karar verdim sevgili dostlarım. Amaaaa Perişan Kurabiye biraz bende şekil değiştirdi :))Per-perişan Kurabiye halini aldı :)) Neden derseniz Allah ne verdiyse ekledim :) baharatları ve kuruyemişleri  çok severim kurabiyede... Umarım sizlerde beğenirsiniz.. Bu arada ben çayımı demledim veee kurabiyelerimden tadıyorum şu anda :)) Buyrun efendim sizleride beklerim ...... Sevgiyle kalın..... 

Ayrıca bu güzel kurabiye tarifimi sevgili Hasret'in  http://hasretlilezzetler.blogspot.com/2010/12/etkinlik-kurabiyeler-05-aralik-05-ocak.html linkinden ulaşabileceğiniz Kurabiye Etkinliği'ne gönderiyorum.


Malzemeler: 

  • 2 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 250 gr. margarin, oda sıcaklığında
  • 1/2 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • 1/2 su bardağı ceviz, küçük parçalara ayrılmış
  • Damla çikolata ( isteğe bağlı )
  • 1/2 çay kaşığı tarçın
  • 1/2 çay kaşığı zencefil tozu
  • Aldığı kadar un
Yapılışı:
  1. Öncelikle karıştırma kabına toz şekeri, margarini ve yumurtaları koyup yoğurun.
  2. Ardından un, kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyerek, hamur ele yapışmayacak kıvama gelene kadar un ilavesiyle bir hamur yoğurun.
  3. En son kuru üzüm, ceviz, damla çikolata, tarçın ve zencefil tozunuda ekleyerek malzemeler hamurla özleşene kadar tekrar yoğurun.
  4. Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye küçük parçalar halinde koparıp gelişigüzel şekil verdikten sonra tepsiye dizin ve önceden ısıtılmış 175 derece fırında üzerleri pembeleşene kadar pişirin.
  5. Arzuya göre servis tabağına aldıktan sonra üzerine pudra şekeride serpebilirsiniz.



         BON APPETİT...



22 yorum:

  1. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel olmuş. İçinde her şey var. Çok lezzetlidir eminim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  2. ellerine emegine saglik canim kurabiyelin per-perisan görünsede cokda lezziz görünüyorlar :)
    bilmem haberin varmi güzelim, su siralar düzenledigim KURABIYE ETKINLIGIM var, sende bu cici tarifinle katilmak istemesmisin ?? eger istersen bana tikla haberim olsun lütfen.. sicacik sevgilerimle..

    http://hasretlilezzetler.blogspot.com/2010/12/etkinlik-kurabiyeler-05-aralik-05-ocak.html

    YanıtlaSil
  3. çok tatlı perperişan kurabiye ellerine sağlık : )

    YanıtlaSil
  4. Bu per-perişan kurabiyeler bas-basbaya güzel olmuş. Zencefil ve tarçını damağımda hissettim. Eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık haraika bir kurabiyedir lezzetinden eminim afiyet olsun

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Bülbülünyeri, Hasret, Mine, Sarkaç, Güloanne hepinize tek tek teşekkürlerimi gönderiyorum.. Hepinize bunlardan birer tane ayırdım :)

    YanıtlaSil
  7. selamlar arkadaşım.
    mutlu pazarlar diliyorum
    ellerine sağlık arkadaşım.süper perişan lakin pek bi leziz:))
    mutlu kal olur mu

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler arkadaşım sana da mutlu, huzurlu pazarlar.

    YanıtlaSil
  9. Tatlı yapmaya evde meraklıysanız ulkerpotibörlüpastalar sayfasının tariflerini bi evde deneyin cok pratik ulkerpotiborlupastalar.com

    YanıtlaSil
  10. Joppala teşekkürler evet tatlıyı çok severim ülkerin adresini çoktaaaan keşfetmiştim. Paylaşımınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  11. Çayla birlikte ne güzelde olur ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  12. Sağol Sanemiko'm :) bi taneden birşey olmaz vakti zamanında bende geçtim o rejim yollarından haftada 1 gün bi tanecik ödüllendir kendini arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  13. Teşekkür ederim Sedacım afiyet olsun ....

    YanıtlaSil
  14. Sarı papatyalar çok teşekkürler, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar,
    Çoğunlukla tasarımarımı ve diktiklerimi paylaştığım bloguma beklerim

    http://keddynindolabi.blogspot.com/

    Görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  16. Her yeni yıl başka bir güzel.. 2011 yeni yılının sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsını diliyorum. Yeni yılınız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Keddy ziyaretine gelicem, davetin için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Güloanne çoook ama çok teşekkür ederim inşallah güzel dilekleriniz hepimiz için gerçekleşir.. 2010 yılı benim için güzel değildi ama 2011 den umutluyum MUTLU YILLAAAAR :))

    YanıtlaSil
  19. 2 Ocak - 2 Subat tarihleri arasinda yapacagim ``Ben Buldum`` etkinligime davetlisiniz..

    Hepimiz mutfağımız da bir sürü tarif uretiyoruz. Bir etkinlik yapma fikri benim sürekli bir şeyler üretme isteğim ile başladı. Sizlerden de kendi tariflerinizi gondermenizi bekliyorum. Bol katilimli olur umuyorum.

    Sevgiyle Kalin...

    YanıtlaSil
  20. Teşekkür ederim ilk fırsatta tarif yollayacağım.

    YanıtlaSil

Special design for Sonbahar Tatlar / Blog Tasarımı